تبلیغات
نگاه من - مطالب فروردین 1388

فیلم «محاكمه در خیابان»

دوشنبه 31 فروردین 1388 01:46 ق.ظ

نویسنده : مینو
«فردین خلعتبری» موسیقی فیلم «محاكمه در خیابان» جدیدترین ساخته مسعود كیمیایی را می‌سازد.

«مسعود كیمیایی» 5487 گفت: «فردین خلعتبری» كار ساخت موسیقی فیلم «محاكمه در خیابان» را آغاز كرده است و تدوین فیلم هم توسط «مصطفی خرقه‌پوش» همچنان ادامه دارد.
كیمیایی صحبت در مورد پروژه كاری بعدی خود را به پایان مراحل فنی «محاكمه در خیابان» موكول كرد و گفت: تا تمام نشدن مراحل فنی این فیلم، نمی‌توانم در مورد كار جدیدم صحبتی بكنم.
كیمیایی به احتمال زیاد یكی از دو پروژه «تبعید سایه‌ها»یا «آهو» را به عنوان بیست و ششمین فیلم بلند خود مقابل دوربین خواهد برد.
«مسعود كیمیایی» «محاكمه در خیابان» را پانزدهم دی ماه با بازی بازیگرانی چون نیكی‌ كریمی، پولاد كیمیایی، محمدرضا فروتن‌، شبنم درویش، نگار فروزنده و حامد بهداد در نقش‌های اصلی در تهران كلید زد.
شبنم درویش، محمد موید، كارینا نظرآوا، پرهام كریمی، صدف بابازاده، سید محمد نبوی، سیاوش ایزدی ،محمدرضا اكبری، اشكان پایا، محمدعلی سلطان محمدی، رسول محفوظی، مجید سهرابی، امیر صادقین، مجید علی‌زاده و سامان حسینی از هنرجویان كارگاه آزاد فیلم هستند كه برای نقش‌ها در این فیلم انتخاب شده‌اند. همچنین آریا تنها برای نقش كودك خردسال برگزیده شده‌ است.
سایر عوامل سازنده «محاكمه در خیابان» عبارتند از:
مدیر و مجری طرح: حمیدرضا افشار، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، مدیر صدابرداری: اسحاق خانزادی،برنامه ریز و دستیار اول كارگردان:علیرضا شمس، طراح لباس و صحنه: رضا مهدی‌زاده، طراح چهره‌پردازی: محمد قومی، مدیر تداركات: حمید پرهیز، مدیر تولید:محمدصادق آذین، عكس: بابك بروزیه، مدیر روابط عمومی: آیدا مصباحی.



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

فیلم سینمایی «آقای دزد» به كارگردانی شهرام شاه‌حسینی

دوشنبه 31 فروردین 1388 01:45 ق.ظ

نویسنده : مینو

فیلم سینمایی «آقای دزد» به كارگردانی شهرام شاه‌حسینی برای نمایش آماده می‌شود.

این فیلم به تهیه‌كنندگی عبدالله علیخانی و حسین فرحبخش، زمستان گذشته فیلمبرداری آن در تهران انجام شده است و این روزها مراحل ساخت موسیقی و صداگذاری را پشت سر می‌گذارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «یكی بود، یكی دیگه هم بود. اونم یه آقای دزدی بود كه می‌خواست از یه خونه‌ای دزدی كنه.... ولی كاش این خونه رو برای دزدی انتخاب نمی‌كرد.»

در این فیلم، افسانه بایگان، نیكی كریمی، حسن‌ پور‌شیرازی، رضا عطاران، محسن قاضی‌مرادی، محمود بهرامی، مختار سائقی، انوشیروان نعیمی و مریم سلطانی به ایفای نقش می‌پردازند و در جمع بازیگران لیندا كیانی، اشكان زمان‌پور، لیلا لطیفی معرفی شده‌اند و با هنرمندی: مریم امیرجلالی ساخته شده است.

سایر عواملی كه در این پروژه همكاری دارند عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی‌جم/ نویسندگان فیلمنامه: علیرضا معتمدی، احمد رفیع‌زاده، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسكندری/ تدوین: مستانه‌مهاجر/ طراح صحنه و لباس: سعید آهنگرانی/ موسیقی متن: بهرام دهقانیار/ صدابردار همزمان: بابك اخوان/ صداگذاری و میكس: فرامرز ابوالصدق/ عكاس: محمدفوقانی/ مدیر برنامه‌ریزی: محمد آهنگرانی/ دستیار اول كارگردان: افشین رضایی/ دستیار دوم كارگردان: علی توحید‌پرست/ منشی صحنه: آذر تجلی/ دستیار اول فیلمبردار: مصطفی بافرونی/ دستیار دوم فیلمبردار: حسین قطاع/ چهره‌پردازی: مسعود افشار، مهرنوش طبیبی/ دستیار تدوین: مانیا سیمون/ دستیاران صحنه و لباس: حجت اشتری، مهناز غنی، سعید سلیمانی/ دستیار صدا: ساسان كریمی، استودیو تدوین و صداگذاری: استودیو آوای نفس/ دستیا تداركات: محمدرضا نوعی/ مدیر تداركات: امیر هوشنگ حسینی / جانشین تولید: جعفر عروجی/ مدیر تولید: حسین فرح‌بخش/ محصول: موسسه‌ی سینمایی پویا فیلم.




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

رضا یزدانی در فیلم گندم

دوشنبه 31 فروردین 1388 01:42 ق.ظ

نویسنده : مینو
خواننده ترانه فیلم‌های "رئیس" و "حکم" در فیلم سینمایی "گندم" به کارگردانی رضا خاکی یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کند.

رضا یزدانی در این باره گفت: پیش از این در فیلم سینمایی "سیم آخر" به کارگردانی مهدی کرمپور مقابل دوربین رفتم. این فیلم داستانی درباره موسیقی دارد و نقشی که بازی کردم بی‌ارتباط با حرفه اصلی و دغدغه‌های من درباره موسیقی نیست.

وی افزود: به تازگی قرارداد بازی در فیلم سینمایی "گندم" را امضا کرده‌ام و یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کنم. این نقش و فضای فیلم با موسیقی و حرفه من ارتباط دارد. بازیگری در نقش‌های خاص را دوست دارم و از تجربه‌های متفاوت در این زمینه استقبال می‌کنم. بازی من در "گندم" از یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

یزدانی که ترانه فیلم‌های "رئیس" و "حکم" به کارگردانی مسعود کیمیایی را اجرا کرده، درباره همکاری مجدد با کیمیایی در فیلم "محاکمه در خیابان" گفت: یک ترانه اجتماعی از یغما گلرویی را اجرا کرده‌ام که در فیلم و تیتراژ پایانی از آن استفاده می‌شود. نوع کاری که در "محاکمه در خیابان" انجام داده‌ام با تجربه‌های قبلی‌ام تفاوت دارد. بهروز پایگان تنظیم این قطعه را انجام داده است.

یزدانی ترانه مجموعه تلویزیونی "مرگ تدریجی یک رویا" را اجرا کرد. آلبوم‌های "هیس" و "پرنده بی‌پرنده" با صدای او به بازار آمده است.



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

عکسهای جدیدی از فیلم ال با بازی یوزارسیف (مصطفی زمانی)

شنبه 29 فروردین 1388 04:23 ق.ظ

نویسنده : مینو




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

به زودی فیلمی با مضمون گنج قارون و با همان نام، به کارگردانی سعید تهرانی

پنجشنبه 27 فروردین 1388 08:52 ق.ظ

نویسنده : مینو
به زودی فیلمی با مضمون گنج قارون و با همان نام، به کارگردانی سعید تهرانی ساخته خواهد شد.


سعید تهرانی تهیه کننده و کارگردان سینما گفت: قصد دارم بعد از گذشت 40 سال از نمایش فیلم سینمایی گنج قارون دوباره فیلمی با همان نام و مضمون تهیه و کارگردانی کنم.
کارگردانی فیلم سینمایی سربلند در ادامه افزود: در حال حاضر فیلمنامه این اثر در حال نگارش است و در هنگام تهیه و کارگردانی آن، سعی خواهم کرد تمام معیارها و اصول منطبق بر شرایط حاکم دروزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی در نظر بگیرم تا دچار مشکل نشوم.
تهیه کننده فیلم تلویزیونی تنها خودت مانده ای اظهارکرد: با توجه به اینکه چرخه سینمای ایران به آثاری مانند"دلداده" و اخراجی ها نیاز دارد به تهیه و تولید آثاری مانند گنج قارون و سربلند نیز نیاز دارد.
وی یاد آور شد: من از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم که اجازه بدهند تا بتوانم فیلم سینمایی گنج قارون را فقط با معیارهای لازم بازسازی کنم.
سعید تهرانی در پایان متذکر شد که فیلم سینمایی سربلند هم که ساختم، بازسازی یک فیلم قدیمی بود که زیاد مورد توجه قرار نگرفت.



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

فیلم برخورد خیلی نزدیک

پنجشنبه 27 فروردین 1388 08:51 ق.ظ

نویسنده : مینو
فیلم «برخورد خیلی نزدیک» اولین فیلم اسماعیل میهن دوست در مقام کارگردان، روز یکشنبه 30 فروردین ساعت 17 بعد از ظهر در خانه سینما به نمایش در خواهد آمد. اسماعیل میهن دوست که از دست اندرکاران با سابقه سینمای ایران است این فیلم را برای نمایش در جشنواره فجر آماده کرده بود ولی به دلایلی نامعلوم فیلم از بخش مسابقه کنار گذاشته شد و در دوران جشنواره هم اکران محدودی داشت و علیرغم تلاش های میهن دوست حتی در سال مطبوعات هم به نمایش در نیامد. «برخورد خیلی نزدیک» البته در جشنواره فیلم شهر هم در سینما آزادی اکران داشت ولی به دلیل عدم خبر رسانی 5487مناسب خیلی ها از دیدن آن محروم شدند.
دوستانی که علاقمند به دیدن فیلم «برخورد خیلی نزدیک» هستند می توانند 30 فروردین ماه به خانه سینما واقع در خیابان بهار جنوبی مراجعه کنند. بعد از نمایش فیلم هم جلسه نقد و بررسی با حضور 5487جمشید ارجمند 5487و عوامل فیلم در محل خانه سینما برگزار خواهد شد. اجرای جلسه به عهده سحر عصرآزاد است.

مشخصات فیلم «برخورد خیلی نزدیک»:
نویسنده و كارگردان: اسماعیل میهن دوست
مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی
صدا بردار: مهران ملکوتی
صدا گذار: بابك شكیبا
طراح چهره پردازی: مهرداد میر كیانی
طراح صحنه و لباس: شیوا رشیدیان
تدوین : نازنین مفخم
موسیقی: مانی منادی زاده
مدیر تولید: مرتضی متولی
سرمایه گذار و تهیه كننده اجرایی: اسماعیل میهن دوست
تهیه كننده: محمدخزاعی، بامشاركت مركز گسترش سینمای مستند و تجربی
محصول: موسسه فرهنگی هنری نوران فیلم آریا

بازیگران: لادن مستوفی، آنا نعمتی، حمید رضا پگاه، شاهرخ فروتنیان، سروش صحت، رامین راستاد، مریم سمسار، نرگس صفدری

تعدادی از آخرین عکس های فیلم را هم می توانید اینجا مشاهده کنید...



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

دانلود بازی کامپیوتری «جومونگ»

پنجشنبه 27 فروردین 1388 08:32 ق.ظ

نویسنده : مینو
 5487پس از موفقیت مجموعه كره‌ای «افسانه‌جومونگ»، عروسك‌ها، بازی رایانه‌ای و انیمیشن آن نیز در این كشور تولید شد كه با توجه به محبوبیت این سریال، محصولات جانبی نیز با استقبال خوبی مواجه شدند. محصولات جانبی مجموعه تلویزیونی «افسانه جومونگ» به بازارهای ایران هم راه پیدا كرده‌اند و انیمیشن آن بزودی دوبله و از تلویزیون پخش خواهد شد.
با محبوبیت درام81 قسمتی جومونگ با بازی «سونگ ایل گوك» محصول سال 2006 شبكه «ام بی‌سی» در بین مردم، كارتون و بازی كامپیوتری جومونگ نیز تولید و به بازار عرضه شد. قبل از این نیز مواد خوراكی و عروسك‌ها با آرم و عكس جومونگ روانه بازار شده بودند. «افسانه‌ جومونگ» را «كیم‌گوم هونگ» و «لی جوهوان» در سال 2006 كارگردانی كرده‌اند و محصول شبكه‌ MBC كره جنوبی است. داستان «افسانه جومونگ» درباره جومونگ، مؤسس امپراتوری گوگوریو در 37 سال قبل از میلاد مسیح است. او پسر ژنرال «هه‌موسو» و «بانو یوهوا» بود. پادشاه «گوموا»، سرپرستی جومونگ و مادرش را پس از قتل پدر جومونگ برعهده گرفت كه گمان می‌رفت به دست سلسله «هان» به قتل رسیده است. «سوسانو» شخصیت دیگر این قصه نیز دختر یك بازرگان است كه به جومونگ در تحقق رویایش در جهت بنیانگذاری یك كشور جدید كمك می‌كند و بعدها همسر دوم او می‌شود.


دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

هدیه تهرانی در فیلم شبانه

سه شنبه 25 فروردین 1388 07:05 ق.ظ

نویسنده : مینو
فیلم سینمایی "شبانه" ساخته مشترک کیوان علیمحمدی و امید بنکدار از این هفته در گروه سینما‌یی آفریقا اکران عمومی می‌شود.

 5487"شبانه" اولین ساخته این دو کارگردان جوان سینما که در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، از چهارشنبه 26 فروردین به مدت سه هفته درگروه‌ سینما‌یی آفریقا به نمایش عمومی درمی‌آید.

فیلم قصه دختری است که همراه دو دوستش به قصد گذراندن شبی از منزل خارج می‌شود، اما اتفاقی ناگوار برای برادر یکی از آنها رخ می‌دهد. هدیه تهرانی، کورش تهامی، ستاره اسکندری، حمیدرضا پگاه، امیرحسین صدیق، بهاره رهنما و آتیلا پسیانی در "شبانه" بازی کرده‌اند.

"شبانه روز" فیلم جدید بنکدار و علیمحمدی پارسال با بازی نیکی کریمی، پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی، محمدرضا فروتن، حامد بهداد، مهناز افشار، حمیدرضا پگاه و... در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

«كریم آتشی» كارگردان سینمای ایران هم كاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود

سه شنبه 25 فروردین 1388 07:02 ق.ظ

نویسنده : مینو
«كریم آتشی» كارگردان سینمای ایران هم كاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود. 5487

«كریم آتشی» كه سالیان متمادی در جبهه‌های جنگ و در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی فعالیت می‌كند، كاندیدایی ریاست‌جمهور‌ی‌اش را اعلام كرد.
وی دراین باره 5487 گفت: در حال حاضر همه توانم را گذاشته‌ام كه كاندید ریاست جمهوری شوم و امیدوارم با حمایت‌ها و همدلی دوستان و همكاران هنری، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، دانشجویان، معلمین و دانش‌آموزان و اقشار مختلف جامعه بتوانم خدمتگزار صدیق و شایسته‌ای برای همه بندگان خدا باشم.
در انتخابات نهم نیز شایعه حضور وی به عنوان یكی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به‌گوش می‌رسید.
كریم آتشی متولد 1343 شهرری، دارای مدرك دكترای علوم سیاسی و كارشناسی مهندسی عمران است.
وی فعالیت هنری را با كارگردانی فیلم‌های كوتاه و فعالیت سینمایی را در سال 1369 آغاز كرد و نخستین تجربه سینمایی او فیلم «پنجاه روز التهاب» است.
از فیلم‌های سینمایی «كریم آتشی» می‌توان به «انتهای قدرت»، «سلام به انتظار»، «متهم» و «نطفه شوم» اشاره كرد.



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

داریوش مهرجویی حمایت‌اش از میرحسین

سه شنبه 25 فروردین 1388 07:00 ق.ظ

نویسنده : مینو
داریوش مهرجویی با تأیید حمایت خود از میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حمایت هنرمندان از کاندیداها را در انتخابات اقدامی مرسوم در جامعه دموکراتیک دانست.

مهرجویی روز گذشته حمایت خود را از میرحسین موسوی در گفتگو با سایت خبری قلم‌نیوز اعلام کرد.

او در گفتگو با روزنامه خبر، خبر منتشر شده در این‌باره را تأیید و درباره نقش هنرمندان در انتخابات و موضع‌گیری‌‌های این گروه در این عرصه مهم سیاسی گفت: «موافق موضع‌گیری هنرمندان در عرصه‌های اینچنینی هستم. این گونه موضع‌گیری‌ها از سوی هنرمندان در دنیا رسم است و اتفاقی نیست که تاکنون رخ نداده باشد.»

مهرجویی ادامه داد: «مسأله این است که وقتی فردی آشنایی بیشتر با کاندیدایی دارد و نسبت به مواضع و نظرات شخص کاندیدا آشناست، باید حمایت خود را از کاندیدا اعلام کند».

او با اشاره به اینکه قشری از جامعه می‌تواند شناخت و آگاهی بیشتری نسبت به کاندیداها و مواضع آنها داشته باشد، گفت: «مردم عادی شاید از برخی موارد اطلاع نداشته یا به تحلیلی درست نرسیده باشند اما وقتی یک نفر آدم سرشناس، مهم نیست که هنرمند باشد، سیاستمدار یا اقتصاددان، براساس آگاهی‌های خود به نتیجه‌ای می‌رسد، می‌تواند حمایت خود را اعلام کند.»

داریوش مهرجویی همچنین یادآور شد: «چنین اظهارنظرهایی در یک جامعه دموکراتیک برای جمع‌آوری آراء مرسوم است.»

در حالی که مهرجویی موضع خود را در انتخابات دهم به روشنی اعلام کرده است، برخی معتقدند هنرمندان نباید در عرصه سیاست اینچنین عمل کرده و اظهارنظر کنند، اما مهرجویی با این تحلیل که هنرمند نیز می‌تواند همانند هر فرد آگاه دیگر در جامعه موضع‌گیری مشخصی در انتخابات داشته باشد، جایگاهی مهم برای هنرمند در این برهه اجتماعی و سیاسی قائل است.

این دومین واکنش مستقیم سینماگران در قبال انتخابات ریاست جمهوری است. پیش از این خانه سینما نیز با ارائه هفت پرسش خواستار روشن شدن مواضع کاندیداهای ریاست جمهوری در مقابل سینما شده بود.

در سالهای گذشته خانواده سینما نیز در کنار سایر اقشار جامعه وارد عرصه انتخابات شده و جهت‌گیری خود را اعلام کرده بود.



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

اخراجی‌ها 2 - منفی - محمود گبرلو

سه شنبه 25 فروردین 1388 07:00 ق.ظ

نویسنده : مینو
«محمود گبرلو» در یادداشتی بر فیلم «اخراجی‌ها2» با ابراز این كه از نیروهای فیلمساز متعهد انتظار بیشتری می‌رود، نوشته است: «اخراجی‌ها2» از لحاظ ساختار سینمایی نیز قابل دفاع نیست.
 5487«محمود گبرلو» منتقد سینما در یادداشتی با عنوان [«اخراجی‌ها» یك فریب است] درباره «اخراجی‌ها2» نوشته است: اكثر قریب به اتفاق رزمندگان سال‌های دفاع مقدس جوانان پر شور ، عاقل و آگاه و علاقمند به انقلاب و امام بودند كه داوطلبانه در جبهه‌ها حضور داشتند و بار اصلی پیروزی‌ها و رشادت‌ها بر دوش آنان بود. تعداد اندكی از افراد دیگر، مثل برخی شخصیت‌های «اخراجی‌ها2» كه فقط در برخی محله‌های تهران زندگی می‌كردند، حضور داشتند كه نقش اصلی را در جنگ نداشتند.
وی در ادامه آورده است: بنابراین نمی‌توان به بهانه حضور اندكی از افراد كه به بهانه‌ای به جبهه آمده بودند و بعد هم احتمالاً متحول شدند همه فضای جبهه و رزمندگان را به حضور این چند نفر تعمیم داد.این توهین به بسیاری از شهدا ، ایثارگران آگاه و اندیشمند است كه با رشادت خود در جبهه تحول عظیم معنوی ایجاد كردند.
گبرلو با بیان این مطلب كه وحدت ملی بین مردم با لمپن‌بازی و هجو ایجاد نمی‌شود، گفت: بلكه با سوق دادن مردم به سمت فطرت پاك و ارائه الگوهای متناسب با آن از جمله شخصیت‌های جبهه‌ها و یا مبارزان ، انقلابیون و متفكرین و ... خود به خود وحدت ملی ایجاد می‌شود.
این منتقد سینما اخراجی‌های 1و 2 را بیانیه كارگردان نسبت به عملكرد غلط برخی افراد انقلابی در سال‌های دور و تحلیل و نگرش جدید او از تفاهم و دوستی بین مردم در فضای جدید دانست و افزود: در صورتی كه این اتحاد و همدلی سالهاست بین مردم انقلابی و متدین وجود دارد و همین اتحاد نیز كشور را تا كنون به جلو برده و طبیعی است در این سالها، برخی افراد مسیر دیگری را طی كردند و تمایلی به روحیه انقلابی و یا خدمت به كشور و وطن نداشتند بنابراین دلیلی ندارد با اصرار و یا با ترفندهای سینمایی از آنان بخواهیم با ملت همراه و همدل شوند.
وی می‌گوید: كسانی چنین رفتار می‌كنند كه احساس می‌كنند در یك دوره‌ای نتوانستند با عموم مردم ارتباط برقرار كنند و حال با احساس خطر از مردم می خواهند برخی رفتار های غلط گذشته را فراموش كرده و به وحدت ملی بیاندیشند.
در یادداشت گبرلو آمده است: «اخراجی‌ها2» از لحاظ ساختار سینمایی نیز قابل دفاع نیست. چون ملغمه‌ای از موضوعات و مضامین مختلف است كه بدون پرداخت درست به یك جمع‌بندی عجولانه رسیده است.در شرایط امروز مردم نیاز به سرگرمی و شادابی دارند و چون متأسفانه متولیان فرهنگی در این عرصه زیر صفر عمل كردند، چنین فیلم هایی از فروش بالایی برخوردار خواهند شد.
این منتقد سینما با اشاره به فروش بالای فیلم آورده: فروش بالا نمی‌تواند مبنای قضاوت باشد كه بپذیریم مردم از مضمون فیلم هم استقبال می‌كنند بلكه نیاز به سرگرمی و ایجاد لحظات كمیك و تمسخر مخصوصاً وارد شدن به حریم‌هایی كه زمانی غیرارزشی و غیر اخلاقی تعریف می‌شد مردم را به سینما كشانده است ضمن آنكه فضای موجود سینمای ایران گرایش به ساده پسندی پیدا كرده و ذائقه مردم را تغییر داده است!
در انتهای این یادداشت آمده است: از این جهت كه پس از انقلاب بسیاری از مردم با سینما آشتی مجدد كردند و پذیرفتند با خانواده می‌توان وارد سینما شد، خوشحالم و فروش بالای یك فیلم باعث رونق گردش اقتصادی سینما می‌شود اما از نیروهای فیلمساز متعهد انتظار می‌رود تن به هر شرایطی برای آشتی مجدد با مردم با سینما و یا آرمان‌ها و ارزش‌ها ندهند. صد درصد خودشان متضرر خواهند شد.



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

اخراجی‌ها 2 - بی‌طرف - محمد آقازاده

سه شنبه 25 فروردین 1388 06:59 ق.ظ

نویسنده : مینو
محمد آقازاده: فروش فیلم اخراجی ها چالش هایی برانگیخته است. بسیاری آنرا با مفاهیمی چون ریا کاری، استفاده از شعبده هایی که تماشاگر را فریب می دهد توجیه می کنند و گروه دیگری به استقبال آن می شتابند و آنرا مفری برای سینمای در بحران ارزیابی می کنند و از تیترهایی چون آشتی تماشاگر با سینما بهره می برند و منتقدان فیلم را حسود می نامند. این کشمکش ها هر سودی داشته باشد کمکی به روشنگری و راه کشیدن به فهم بیشتر می کند. به هر حال می توان در هر دوسوی ماجرا رگه هایی از حقیقت را شکار کرد و نگاه جانبدار به آن داشت ولی موضوع اصلی برای صاحب این قلم در جای دیگری کلید می خورد. یعنی در جایی که تماشاگر مشتاق تسلیم منطق فیلم می شود و هم می خندد و هم به تلخی میدان می دهد. باید دریابیم در ذهن این تماشاگر چه اتفاقی رخ می دهد که او را این چنین از شوخی های فیلم به وجد می آورد.

می توان بر این نکته انگشت گذاشت که همه جای دنیا تماشاگران که درکی از زیباشناسی و مفاهیم پیچیده تر ندارند جذب منطق ابتذال می شوند و دستهایهایشان را بالا می برند و با بلاهتی همراه می شوند که در ذات خود مهمل است.این پاسخ به خاطر چهره رادیکالش جذاب است ولی کمکی به حل ماجرا نمی کند.اگر روزی که گنج قارون پر فروش شد به جای جعل واژه فیلمفارسی نگاهی عمیق تر می انداختیم از همان روز در می یافتیم سرمایه داری مولد در معرض تخریب جدی قرار دارد و دیر نیست که سرمایه دلال و رانت طلب جایگزین آن شود. فیلم از روح زمانه می گفت و ما با چیزی می جنگیدیم که بجای انکار فهم ما را می طلبید.از خود نپرسیدیم چرا یک کارخانه دار مورد هجوم فیلم قرار می گیرد و مردم از آن استقبال می کنند. در حالی که فیلم "تنگسیر" سرمایه دار دلال را مورد چالش قرار می دهد در کانون رغبت تماشاگر انبوه قرار نمی گیرد.

این پرسش معرفت شناسانه است که هیچ ربطی به نقد سینمایی ندارد٬ بلکه می کوشد از طریق هر فیلم پدیدار شناسی روح ایرانی را مکشوف سازد.اگر در گنج قارون طبقات فرودستان به جهان فرادستان رسوخ کنند و دیوار بی تفاوتی را لااقل در جهان تخیل فرو ریزند و این رسوخ به تمنای سرکوب شده در ذهن ها پاسخ می دهد. سرکوبی که سالها بعد از ذهن به عین راه کشید و انتقامی سخت از بی تفاوتی بالایی ها گرفت. امروز باید دید اخراجی ها به کدام نیاز نامکشوف ناخواسته و شاید هم خواسته پاسخی می دهد. پاسخی البته غیر عمیق.

با این فیلم روح زمانه است که به سخن در می آید. فرودستان می خواهند دیده شوند. سهمی که در جنگ داشتند باز شناخته شود. اگر زبان قهرمانان فیلم غیر متعارف است و سلیقه ما را برنمی انگیزد بدون آنکه بخواهد٬ انتقامی است که زبان بی شخصیت از زبان فاخر می گیرد که به عمد این زبان را در سطح رسمی نادیده گرفته می شود. از سوی دیگر دهشت واقعیت سنگین است کمدی در هر صورتش می تواند آنرا تحمل پذیر کند. یک بار دیگر ما می توانیم این فیلم را نادیده بگیریم و در آینده از حوادثی که پیش می آید که از هم اکنون در ناخود آگاه شکل می گیرد غافلگیر شویم. اگر این صدا درست شنیده شود می توانیم علت پیروزی احمدی نژاد را دریابیم و امروز آگاهانه تبلور واقعی این صدا را در نامزدی موسوی بیابیم و بدانیم فارغ از آنکه فیلم را دوست می داریم و یا نه باید آنرا جدی بگیریم و تحلیل آنرا مهم بشماریم. درباره این فیلم از منظر سینمایی اگر فرصتی باشد در دنیای تصویر مطلبی قلمی خواهم کرد. تا آنروز...



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

خانم میلانی و آقای ده‌نمکی

سه شنبه 25 فروردین 1388 06:58 ق.ظ

نویسنده : مینو
آرش خوشخو: اکران وقتی همه خوابیم بهرام بیضایی را در موقعیت عجیبی قرار داده است. نه به خاطر واکنش شدید برخی از منتقدان یا پشتیبانی احساسی گروهی دیگر و یا نه حتی به خاطر آنکه تماشاگران این فیلم از هر سه فیلم قبلی بیضایی کمتر بوده اند.

نه، موقعیت عجیب بهرام بیضایی به دوستان و یارانی برمی گردد که با زیرکی منافع خود را به فیلم و اعتبار بیضایی گره زده اند و ناخودآگاه آدم را یاد آن جوک مشهور می اندازند؛ ما سه نفر را کجا می برید؟

مساله اینجاست که دوستان فیلمساز به فروش چشمگیر فیلم هایشان و انواع جوایز دولتی و خصوصی راضی نیستند و برای خاموش ساختن صدای همان دو سه منتقد مخالف فیلم هایشان، به سایه استاد بلندآوازه پناه می برند و پشت او پنهان می شوند.

آن دوست فیلمساز که ناگهان جذابیت تساهل و تسامح را کشف کرده، در ژستی حق به جانب از توهین به بهرام بیضایی شکایت می کند و این نوع برخورد را فاشیستی1 می داند و از این کانال با منتقدان سینمایی تصفیه حساب می کند. گویی حتی فروش چند میلیاردی فیلمش نیز برای آرامش او کافی نیست.

یا آن فیلمساز محترم دیگر، که با موقعیت سنجی قابل تحسین، فیلم خود را با فیلم بیضایی در یک رده قرار می دهد و با ادبیاتی چریکی که بوی کوچه پس کوچه های هاوانا و ماناگوا را می دهد، منتقدان را نوکران و آلت دستان سرمایه لقب می دهد2 و با زیرکی (زیرکی؟) جامه دفاع از استاد قدیمی می پوشد. گویی جوایز جشنواره فجر و فروش مقبول این فیلم نیز برای آرامش فیلمساز محترم کافی نیست. دوستان همه چیز را با هم می خواهند. و در این میان به سادگی و با بی تعهدی شگفتی از متهم کردن همه چیز و همه کس ابایی ندارند. «نوکر، فاشیست، کم سواد، بی سواد و...» کلماتی است که دوستان فیلمساز در اوج موفقیت، نثار مخالفان شان می کنند.

نیازی به این حرف ها نیست. لازم نیست پای فاشیسم و سرمایه داری را وسط کشید. به استاد احترام بگذارید، از اعتبار بی نهایت او، برای خود خرج نکنید. شما که گروهی از منتقدان را این گونه راحت به کم دانشی متهم می کنید، پای به میدان بگذارید و تلقی خود را از عباراتی مثل فاشیسم، سرمایه داری و البته فمینیسم ارائه دهید. شما که ژست هایی چنین انقلابی می گیرید و از مافیای سرمایه می گویید و برخورد فاشیستی، برای مخاطبان تان بگویید که چگونه برای ساخت فیلم های پرفروش خود، مدام در حال مذاکره و امتیاز دادن به همان سرمایه داران محترم و صاحبان قدرت هستید. شما که خود تجارب گرانقدری از فاشیسم دارید، پشت استاد موضع نگیرید. راستی، شما که پرچم دفاع از استاد را بلند کرده اید، مگر نه آنکه برای فروش فیلم های خود به همان فرمول هایی پناه می برید که بیضایی در همین فیلم آخرش به سخره گرفته است؟ مگر این گونه نیست؟

نه... آرام باشید. آرامش خود را حفظ کنید. اوضاع که بر وفق مراد است. پس دامن بیضایی را رها کنید. هیچ کس به بیضایی بی احترامی نمی کند. داستان منتقدان و بیضایی، داستانی قدیمی است. پر از رنجش و مهربانی. پر از قهر و آشتی. پر از ستایش و افسوس. رابطه یی که 40 سال به طول انجامیده است و این داستان ربطی به شما ندارد.شمایی که خود هیچ گاه از جذبه سرمایه و قدرت رهایی نداشته اید، سنگری دیگر برای خود پیدا کنید. مگر نه آنکه فیلم بیضایی، سینمایی را مورد انتقاد قرار می دهد که شما با آسایش و فراغ بال در آن نفس می کشید، سازش می کنید، جایزه می گیرید و فیلم پشت فیلم می سازید؟ نمی توان همه چیز را با هم داشت. ژست تساهل و تسامح و آزاداندیشی به برخی نمی آید، همان طور که جامه انقلابیگری و ضدسرمایه داری هم برای برخی گشاد است. آرام باشید و از چرخ گردون که بر وفق مراد شما می چرخد، لذت ببرید.



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

"وقتی همه خوابیم" دهمین فیلم بهرام بیضایی در مقام نویسنده و کارگردان پس از "سگ‌کشی

سه شنبه 25 فروردین 1388 06:53 ق.ظ

نویسنده : مینو
 5487رسیدن "وقتی همه خوابیم" به مرز 200 میلیونی و فروش دو میلیارد تومانی "اخراجی‌ها 2" در تهران با بیشترین مخاطب روزانه از مهمترین نکات فروش در هفته سوم فروردین 88 هستند.
 5487"وقتی همه خوابیم" دهمین فیلم بهرام بیضایی در مقام نویسنده و کارگردان پس از "سگ‌کشی" است. در این فیلم در فیلم که مسائل پشت صحنه سینمای ایران می‌پردازد. مژده شمسایی، علیرضا جلالی‌تبار، مجید مظفری، شقایق فراهانی، هدایت هاشمی، افشین هاشمی و حسام نواب‌صفوی نقش‌آفرینی می‌کنند.

این فیلم در بیست و هفتمین جشنواره فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مخاطبان در بخش بین‌الملل، سیمرغ بلورین بهترین تدوین و همچنین طراحی صحنه و لباس و چهره‌پردازی را از بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) دریافت کرد.


"وقتی همه خوابیم" از چهارشنبه 28 اسفند 87 در گروه سینما قدس اکران شد و پس از 23 روز نمایش در 17 سینما 000/500/192 تومان فروش داشته است. این فیلم با در نظر گرفتن نرخ بلیت 2000 تومان، 96250 تماشاگر داشته است. به این ترتیب تماشاگران روزانه فیلم حدود 4185 نفر بوده و 246 مخاطب روزانه در هر سینما برای "وقتی همه خوابیم" ثبت می‌شود.

"بیست" سومین فیلم عبدالرضا کاهانی پس از "آن جا" است. این فیلم درباره یک تالار پذیرایی است که تعدادی کارگر در آن مشغول به کارند و وابستگی عاطفی و کاری به تالار دارند. تالار قرار است 20 روز دیگر تعطیل شود و آنها در روزهای باقیمانده باید تلاش کنند این اتفاق نیفتد.

مهتاب کرامتی، پرویز پرستویی،علیرضا خمسه، حبیب رضایی، مهران احمدی و فرشته صدرعرفایی بازیگران، کاهانی و حسین مهکام فیلمنامه‌نویس، مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری، شیما منفرد تدوینگر و منشی صحنه، عباس رستگارپور صدابردار، مهران احمدی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، سلیمان علیمحمد سرمایه‌گذار، عباس درخشنده و جمهور شکیبا مدیران تولید و پوران درخشنده تهیه‌کننده فیلم هستند.

"بیست" در بیست و هفتمین جشنواره فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن و مرد مکمل برای مهتاب کرامتی و علیرضا خمسه و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را به کاهانی اختصاص داد. این فیلم از چهارشنبه 28 اسفند 87 در گروه سینما عصر جدید اکران شد و پس از 23 روز نمایش در 20 سینما 000/200/189 تومان فروش کرده است.

این فروش با در نظر گرفتن نرخ بلیت 2000 تومان، تعداد 94600 تماشاگر را برای این فیلم ثبت می‌کند. تماشاگران روزانه فیلم 4113 نفر و مخاطب روزانه در هر سینما 206 بوده است.

"سوپراستار" یازدهمین فیلم تهمینه میلانی پس از "تسویه‌حساب" است. این فیلم داستان یک ستاره سینما به نام کورش است که با دختر نوجوانی از طرفدارانش برخورد می‌کند که مدعی است دختر ناخواسته او است. شهاب حسینی، فتانه ملک‌محمدی، فریبا کوثری، نسرین مقانلو، افسانه بایگان، رضا رشیدپور، السا فیروزآذر و لیلا زارع از بازیگران فیلم هستند.

از دیگر عوامل می‌توان به میلانی فیلمنامه‌نویس بر اساس رمانی از هرمان هسه، محمد نیک‌بین تهیه‌کننده، حسین ابوالصدق صداگذار و ناصر چشم‌آذر آهنگساز اشاره کرد. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای شهاب حسینی از بخش سودای سیمرغ و دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن برای فتانه ملک‌محمدی از بخش بین‌الملل بیست و هفتمین جشنواره فجر از جوایز این فیلم هستند.

این فیلم از چهارشنبه 28 اسفند 87 در گروه سینما آزادی اکران شد و پس از 23 روز نمایش در 24 سینما 401 میلیون تومان فروخته است. با در نظر گرفتن نرخ بلیت 2000 تومان، 200500 تماشاگر این فیلم را دیده‌اند. به این ترتیب تماشاگران روزانه فیلم 8717 نفر بوده که 363 مخاطب روزانه در هر سینما برای "سوپراستار" ثبت می‌شود.

"اخراجی‌ها 2" دومین ساخته مسعود ده‌نمکی و دنباله فیلم پرفروش "اخراجی‌ها" است. این فیلم به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز داستان اسارت همرزمان مجید سوزوکی را به تصویر می‌کشد و در بیست و هفتمین جشنواره فجر جایزه ویژه هیئت داوران بخش نگاه نو را به خود اختصاص داد.

جواد رضویان، کامبیز دیرباز، شیلا خداداد، امیریل ارجمند، اکبر عبدی، مهران رجبی، امین حیایی، نگار فروزنده، نیوشا ضیغمی، ارژنگ امیرفضلی، حسام نواب‌صفوی، منوچهر آذر، محمدرضا و مهراوه شریفی‌نیا، شهره لرستانی، مینا جعفرزاده، لیلا بلوکات از بازیگران و بهزاد مصلحی تدوینگر فیلم هستند.

"اخراجی‌ها 2" از چهارشنبه 28 اسفند 87 در گروه سینما استقلال اکران شد و پس از 23 روز نمایش در 29 سینما 000/000/352/2 تومان فروش کرده است. این فروش با در نظر گرفتن نرخ بلیت 2000 تومان، تعداد 1176000 تماشاگر را برای این فیلم ثبت می‌کند. به این ترتیب تماشاگران روزانه "اخراجی‌ها 2" 51130 نفر و تعداد مخاطب روزانه این فیلم در هر سینما 1763 نفر بوده است.

"کینه 2" ساخته تاکشی شیمیزو محصول سال 2006 آمریکا و اثری در ژانر دلهره، تعلیق و وحشت است. فیلم داستان زنی جوان است که در توکیو اسیر نفرینی اسرارآمیز می‌شود که در قسمت نخست فیلم بر سر خواهرش آمده بود. شیمیزو این فیلم را بر اساس فیلمنامه استفن ساسکو ساخته و سارا میشل گلار، امبر تامبلین، ادیسون چن و آریل کبل بازیگران فیلم هستند.

"کینه 2" که از چهارشنبه 28 اسفند 87 اکران شده پس از 23 روز نمایش به صورت تک سانس در دو سینما 000/500/15 تومان فروش کرده است.



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -

ناصر طهماسب درباره‌ی دوبله‌ی فیلم‌های «قتل عادلانه»، «میلیونر زاغه‌نشین» و «هشدار برای كبرا 11»

یکشنبه 23 فروردین 1388 12:55 ب.ظ

نویسنده : مینو
ناصر طهماسب درباره‌ی دوبله‌ی فیلم‌های «قتل عادلانه»، «میلیونر زاغه‌نشین» و «هشدار برای كبرا 11» سخن گفت.

این مدیر دوبلاژ درباره‌ی«قتل عادلانه» گفت: در این فیلم به‌جای آل پاچینو گویندگی كرده‌ام و بهرام زند به جای رابرت دنیرو صحبت كرده است. بهروز علی محمدی، وحید منوچهری، میرطاهر مظلومی، ناصر احمدی، افسانه پوستی، مریم رادپور و زویا خلیل‌ آذر از دیگر گویندگان این فیلم هستند.

او با اشاره به بازی رابرت دنیرو و آل‌ پاچینو در «قتل عادلانه» گفت: این دو بازیگر از بهترین‌های هالیوود هستند حتی در فیلم‌های متوسط هم بازی‌های خوبی ارائه می‌دهند.

این پیشكسوت دوبله كه در فیلم «88 دقیقه» نیز به‌جای آل‌پاچینو صحبت كرده است اظهار كرد: هم در این فیلم و هم «قتل عادلانه» تلاش شده است كه دوبله بخوبی صورت گیرد تا حق فیلم و این بازیگران ادا شود.

طهماسب مقدار ویراستاری این فیلم را چندان زیاد ندانست.

او كه به‌عنوان مدیر دوبلاژ فیلم‌هایی از جمله «میلیونر زاغه‌نشین» را نوروز روی آنتن داشت درباره‌ی آن گفت: سنت‌ها و مسائل هند و زندگی عده‌ای به‌عنوان زاغه‌نشین مساله‌ای برای هالیوود مرده بوده است كه در «میلیونر زاغه‌نشین» به آن پرداختند.

این پیشكسوت دوبله با اشاره به پخش فیلم‌های نوروزی از سیما اظهار كرد: پخش این فیلم‌ها از سیما موهبتی است. سانسور هم در همه‌ كشورها وجود دارد، اما در برخی از آنها هنرمندانه‌تر صورت می‌گیرد. در ایران مقداری شدید‌تر است و هم تصویر و هم بافت دیالوگ جرح و تعدیل می‌شود.

طهماسب در پایان درباره‌ی گوینده‌ی نقش سمیر در «هشدار برای كبرا 11» كه پیش از این جلال مقامی به‌جای او صحبت می‌كرد گفت: با او قرار برای حضور در دوبله این سریال گذاشتیم اما او نتوانست بیاید، بنابراین ناگزیر از گوینده ‌ی دیگری استفاده كردیم البته این نقش مال مقامی است و او از بهترین گویندگان ایران است و هر وقت برای حضور مجدد در دوبله‌ی «هشدار برای كبرا 11» ابراز تمایل كند، از آن استقبال می‌كنیم.

«قتل عادلانه» برای پخش از شبكه‌ی تهران دوبله شده و كارگردان آن جان آونت است. دراین فیلم جنایی رابرت دنیرو در نقش تام و آل پاچینو (دیوید) بازی می‌كنند. این فیلم آمریكایی در حدود «101 دقیقه» است. «قتل عادلانه» درباره‌ی كارآگاه مسن به‌نام تام و دیوید است كه سال‌هاست همكار هستند، اما در راه‌یافتن قاتلی كه مرتكب قتل‌های زنجیره‌ای می‌شود، روابط آنان دستخوش تغییرات عمده‌ای می‌شود.



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -



تعداد کل صفحات : 3 1 2 3